Pratat ut..

Hejsan! Igår skrev jag ju om att jag skulle träffa en kurator och rektorn? Det blev så att det bara var jag och kuratorn. Det kändes väldigt bra att få prata med honom, han kunde skratta med mig men ändå vara seriös. Det var första mötet och vi har bestämt att vi ska träffas nästa fredag också och troligen en eller två gånger till efter det, för att kunna göra en utvärdering. :)

Det kändes väldigt bra att prata ut om just detta som är det stora "problemet". Prata om att byta mentor och jag har fått i uppgift att tänka på några saker.

• Har jag fortfarande kvar känslor för * & hur starka är dom?
Har jag kvar några känslor för *?
• OM jag har det, måste erkänna det och sluta intala mig annat.
• Hade jag och * något tillsammans som jag saknar?
• Vill jag ha tillbaka något av det?
• Är det bara detta eller är det något mer i bakgrunden som gjort att det kanske blivit värre?
• Fördelar & nackdelar om det skulle bli ett "vi" igen & för&nackdelar med att ha det som det är. - Här vet jag allt & ska skriva en lista. Om jag säger såhär, finns inga fördelar med att gå tillbaka.


Allt det ska jag tänka på tills nästa fredag & ni ska veta att det inte är så lätt som det verkar. För ärligt talat, jag vet verkligen inget av dom. Seriöst.
Men vi kom fram till en sak iallafall.. Att jag inte är psykiskt/känslomässigt tillgänglig. Fun to know.
Humör just nu: Fml.









weheartit










RSS 2.0